לוקחים את הסביבה ללב

לוקחים את הסביבה ללב

סביבה וקיימות

בקדנציה האחרונה קידמנו כמות חסרת תקדים של נושאים הקשורים לקיימות, הבאנו לשימת לב ודגש בכל הועדות הרלוונטיות כמו ועדת משנה לתכנון, ועדת איכות סביבה, ועדת כספים וועדת שימור, וקיימנו שיח מתמיד עם תושבים בנושא. מה נעשה לקדם את הנושא?

 

בסיס המצע

מדיניות פיתוח עירוניות מושכלת המתבססת על עקרון "הקיימות" שאומץ באמנות בינלאומיות. מדיניות זו חותרת לפגיעה מינימלית במשאבים הטבעיים לטובת הדורות הבאים, ובמסגרתה נפעל כדי להבטיח שהעירייה תתנהל על פי העקרונות הבאים:

הערכות לשינויי אקלים

נקיים בחינה שוטפת, עדכון, ומעקב ישום של התכנית להערכות לשינויי אקלים. נמנה ממונה חום עירוני ואקולוג עירוני.

תכנון עירוני נכון

נדאג לתכנון עירוני נכון המאפשר  שמירה על השטחים הפתוחים בעיר ומחוץ לעיר, נעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאופניים. נקדם הליכתיות עירונית על ידי פיתוח מעורב שימושים, מדרכות מוצלות ורחבות (לא נאשר חריגות בניה המצרות את המדרכות) ושבילים מזמינים, נעימים ובטוחים.  ניצור רצף צל בין מוקדי פעילות, חיבורים קהילתיים, ושטחים ציבוריים איכותיים המקושרים ברשת ירוקה. נפעל לשינויים הנדרשים בתכנית המתאר ליישום גישת הקיימות, ונדאג לאישור תכנית השימור הכוללת גם עצים וגנים.

ייעור עירוני

נקיים מדיניות ברורה של ייעור העירוני. מתן צל המעודד הליכה ורכיבה על אפנים, קליטת פחמן ופליטת חמצן, הורדת עומס חום, רוגע, בלימת רעש וקליטת אבק. נערוך ונפרסם תכנון שנתי ומפת נטיעות ל 20,000 עצים ברחובות העיר ובשטחים ציבוריים, תוך מתן תנאי גידול לבית השורשים של העצים ובחירת עצים המותאמים לעיר. נוודא טיפול שוטף מקצועי על בסיס סקר עצים מלא ומידע על כל עץ. נקדם פיקוח מלא על פעילות הגיזום של חברת חשמל ונקבע עקרונות לגיזום העצים.

נשקם ונטפח את יער אוסישקין ואת חורשת קפלן המוזנחת ונהפוך אותם לאתרי טבע עירוני מזמין ומהנה.

נעודד מתנדבים העוסקים בפעילות שימור העצים לצמצום כריתת העצים בשטחים פרטיים תוך שיתוף פעולה מלא.

גינון בר קיימא

נקדם גינון בר קיימא בשטחה הציבוריים ואף ננחה ונעודד בגינות הפרטיות. נוודא אי שימוש בדשא סינטטי במוסדות חינוך ובגנים הציבוריים ונפעל לפרק משטחים קיימים כהחלטת ועדת איכות הסביבה. נטפל במשטחי החול בגני הילדים באמצעות חומרים מקיימים.

נחזיר את הגינות הקהילתיות להדרן ונקדם את הפעילות והמעורבות הקהילתית בהן, בנוסף נפעל להקמת יערות מאכל ברחבי העיר.

זיהום אור

נצמצם ונמנע זיהום אור הפוגע במחזור השינה ובבריאות התושבים ובבעלי החיים בתוך העיר ובסביבתה.

אנרגיה ומיים

נעודד שימוש באנרגיה מתחדשת בתחום העירוני, הציבורי והפרטי, בעיקר אנרגיה סולארית. נקדם שימוש בטכנולוגיות היברידיות המתאימות לגגות בניינים משותפים ומאפשרות המשך חימום המים במקביל ליצירת חשמל.

נקדם גינון חסכוני במים ונפעל לניצול כל מי הנגר ומניעת הגעתם לים. נקדם פיתוח פרויקט הביופילטר וכלל הפרויקטים העירוניים הכוללים משטחי חנייה יתוכננו באופן שיבטיח חלחול מים וניצול נגר עילי מיטבי בעזרת משטחים משמרי מים.

נפעל להתייעלות אנרגטית, ושיקום מערכת צריכת החשמל המיושנת הגורמת לצריכה גבוהה. נקדם הטמנת כבלים ככל הניתן.

מיחזור וחינוך

נמשיך לקדם חזון עיר ללא פלסטיק, תוך מיקוד בצריכה הפרטית. נחזיר את אחוזי המיחזור אשר ירדו בשנים האחרונות מ 47% ל 22%, ונקדם מודעות וחינוך להקטנת הצריכה, עידוד שימוש חוזר בחפצים, בביגוד, בצעצועים, וכו.

נפעיל תכניות חינוכיות בנושא משבר האקלים במוסדות והן בחינוך הפורמאלי והן בלא פורמאלי.

חזות העיר והמרחב הציבורי

מדיניות של החזרת הירוק המשמעותי לעיר תחוזק על ידי החלפת הנראות של שלטי החוצות, המאפיינת כיום את הכניסות לעיר, בעיצוב ובצמחיה. כך שייוצר מקום ייחודי, מזמין ומסקרן כראוי לכניסה לעיר. בנוסף, נפעל לצמצום משמעותי של שילוט מיותר בעיר, והורדת כל האנטנות הישנות של הטלוויזיה מגגות הבתים. נקדם פרויקט שיסייע ויעודד דיירים לשפץ את חזית המבנים הוותיקים.

נתעדף אחזקה ראויה של התשתית הציבורית של גנים ושבילים, לטיפול מידי עם איתור מפגעים או צרכי חיזוק.

נפעל ליצירת שפה עיצובית אחידה במרחב הציבורי תוך שילוב אמנות היוצרת עניין.

נשאף לניצול כל מרחב ציבורי כמקום מפגש תוך עידוד קשר עם עסקים פרטיים לשימוש במתקנים אחרי שעות העבודה.

ועוד

אימוץ המחויבות לעמידה בתקני בניה ירוקה מחמירים. בניה בתקן ישראלי 5281.

הניהול הסביבתי איננו מבחין בגבולות ולכן המדיניות העירונית תשאף לפעילות משותפת עם המערכות המוניציפליות השכנות, על מנת למינימום פגיעה במשאבי הטבע.

×

שלום!

לחץ כאן על מנת להתחיל שיחה עם נציג שלנו.

× שלח/י הודעה
דילוג לתוכן